sgnovin.niloblog.com

ساخت وبلاگ

مهم ترین شاخص های سنجش کیفیت لامپ های نورثابت   LED و SMD عکاسی چیست؟

همانطور که می دانید نورثابت عکاسی LED و SMD امروزه مصرف و کاربرد بسیاری پیدا کرده است که از جمله ی آنها می توانه به عکاسی،میکاپ،آرایش تتو و فیلمبرداری اشاره کرد.

بسته به نوع فعالیت خود می توانید نورثابت عکاسی در اشکال مختلف را خریداری نمایید که از اشکال مختلف آن می توان به پروژکتور عکاسی،کیت نورثابت عکاسی،پنل های نورثابت LED و SMD،نور فلات عکاسی رودوربینی و رینگ لایت آرایشی و میکاپ اشاره کرد.

سرمایه گذاری در عرصه ی نورپردازی میکاپ،عکاسی و فیلمبرداری تنها به سبک فعالیت شما بسنگی ندارد بلکه به میزان نوری که در محیط خود به آن نیاز خواهید  نیز داشت بستگی خواهد داشت.

ممکن است در بسیاری از فروشگاه ها با خواندن یک دفترچه ی راهنما و یا با خواندن چندین مقاله در وبلاگ ها و صفحات شبکه های مجازی و دیدن ویژگی ها و توضیحات وبسایت های فروش آنلاین تجهیزات نورپردازی تصمیم به خرید یک نورپرداز بگیرید.

به هنگام خرید یک نورثابت عکاسی متوجه تفاوت قیمت در بین نور ثابت عکاسی LED و SMD مختلف خواهید شد که این اختلاف قیمت به دلیل کیفت نور خروجی آنها می باشد.

کیفیت نورثابت عکاسی LED و SMD به چندین عامل مختلف بستگی دارد که در این مقاله سعی داریم به چندین عدد از آنهارا بررسی نماییم.

1-بازدهی رنگی نور (CRI):

CRI مخفف عبارت COLOR RENDERING INDEX یا شاخص بازدهی رنگی نوری می باشد.

نور خروجی نورثابت عکاسی LED و SMD در اصل از نور رنگی ترکیبی از RGB تیکشل شده است که از قرمز،آبی و سبز تشکیل شده است.

اگر هنگام خرید نورثابت به CRI آن دقت نکنید ممکن است نورثابت عکاسی خریداری نمایید که به رنگ نور زرد و سفید آن از کنتراست کافی برخوردار نباشد تصویر نهایی شما نتیجه ی دلخواه عکاسان و فیلمبرداران را در بر نداشته باشد.

2-میزان سنجش روشنایی توسط نور سنج (LUMINANCE):

لومینانس یک نور به میزان طیف روشنایی یک نورثابت عکاسی LED و SMD می باشد که در واقع میزان روشنایی یک نور ثابت عکاسی استدیویی می باشد.

لومینانس با عبارت LUX نمایش داده می شود و در صورتی که LUX یک نورثابت از 2000 بالاتر باشد نوری بسیار ایده آۀ و درخشانی را ارائه خواهد داد.

3-دمای رنگ نور (KELVIN):

کلوین نور یک نورپرداز در واقع رنگ دمای نور آن نورثابت عکاسی می باشد.

کلوین نورثابت های عکاسی استدیویی از 3200 آغاز می شود که نوری متمایل به رنگ زرد می باشد و اصطلاحاً به آن نور روشنایی روز آفتابی گفته می شود.

هرچه میزان کلوین نور بالاتر برود به همان نسبت دمای رنگ آن به سفید  نزدیک تر می شود که اصطلاحاً به آن نور مهتابی گفته می شود.

این ویژگی در نورهای ثابت عکاسی باعث می شود تا عکاسان و آرایشگران میکاپ و تتو که با سوژه های مختلفی سر و کار دارند بتوانند با نور متناسب با رنگ پوست آنها فعالیت کنند.

اگر سوژه ی میکاپ و تصویر رنگ پوستی تیره داشت از نور سفید استفاده می نماییم و اگر رنگ پوستی تیره داشت از نور زرد استفاده می نماییم.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 213 تاريخ : 29 / 4 / 1399 ساعت: 18:25

مناسب ترین کیت نورثابت عکاسی LED و SMD-بخش دوم

در مقاله ی گذشته به پرمصرف ترین و محبوب ترین کیت نورثابت عکاسی در صنعت نورپردازی عکاسی و فیلمبرداری استدیویی و میکاپ اشاره کردیم و به بررسی اقلام و ویژگی های منحصر به فرد آنها پرداختیم.

همانطور که می دانید خرید کیت نورثابت عکاسی یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در صنعت نورپردازی عکاسی است زیرا همانطور که اشاره کردیم با خرید یک کیت نورثابت عکاسی میتوانید تمامی اقلام مورد نیاز برای نورپردازی از جمله بک گراند و فون،پایه نگهدارنده ی فون،تجهیزات اصلی نورپردازی و سه پایه نگهدارنده ی آنها به همراه تجهیزات هدایت کننده ی نور نظیر سافت باکس استدیویی و چتر عکاسی را فراهم نمایید.

در این مقاله سعی داریم تا به ادامه ی معرفی جدیدترین و با کیفیت ترین کیت نورثابت عکاسی و فیلبرداری استدیویی را به شما بررسی نموده و مزایای خرید و اقلام همراه آنهارا معرفی نماییم.

1-کیت رینگ لایت عکاسی:

همانطور که می دانید رینگ لایت به یکی از محبوب ترین نورثابت های عکاسی و فیلمبرداری استدیویی و میکاپ تبدیل شده است.

رینگ لایت عکاسی نوری حلقوی شکل را به سوی سوژه می تاباند که این نور از کلوین 3200 و نور زرد به کلوین 5600 و نوری سفید قابل تغییر شکل است.

رینگ لایت عکاسی  اگر دارای صفحه نمایش و ریموت کنترل باشد می توان بدون استفاده از دیمر شدت نور آنرا از 0 تا 100 پله روشنایی و کلوین آنرا از زرد به سفید تغییر داد.

رینگ لایت عکاسی  با استفاده از لامپ های کیت نورثابت LED و SMD نوری بسیار زیبا و با کیفیت را ارائه می دهد که این نور توسط یک طلق جلویی دیفیوز شده در نتیجه نوری بسیار نرم و ملایم را ارائه می دهد که اصطلاحاً به آن سافت لایت گفته می شود.

اگر قصد خرید رینگ لایت به منظور روشنایی محیط استودیورا دارید می توانید با خرید کیت رینگ لایت عکاسی و آرایشی که شامل چند شاخه رینگ لایت و سه پایه های نگهدارنده ی آن می شود در هزینه های خود صرفه جویی نموده و از نورپردازی رینگ لایت به نحو احسنت بهره مند شوید.

2-کیت نورثابت LFY فیل لایت:

این کیت شامل یک مجموعه کامل از نورثابت عکاسی دوشاخه است که نوری بسیار قدرتمند و با کیفیت دارد.

همچون رینگ لایت،کارایی این نور در میکاپ،عکاسی و فیلمبرداری و سالن های تتو می باشد.

هردو شاخه ی این رینگ لایت قابلیت چرخش 45 درجه داشته و می توانند نور را در زوایای مختلف بتابانند.

همانند رینگ لایت به واسطه ی یک طلق دیفیوزر نور آن ملایم و نرم است و برای نورپردازی محیط بسیار مناسب است در حالی که بسیار از عکاسان و آرایشگران تتو با خرید این کیت نورثابت می توانند تمامی اقلام مورد نیاز خودرا که شامل چند سه پایه نگهدارنده و شاخه ی نورثابت آن می باشد را یکجا تهیه نمایند.

این وسیله شامل یک ریموت کنترل از راه دور نیز می باشد که به وسیله ی آن نور این وسیله از زرد به سفید و بالعکس و همچنین شدت آن نیز از 0 تا 100 پله قابل تنظیم می باشد.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 240 تاريخ : 29 / 4 / 1399 ساعت: 15:16

برترین کیت نورثابت عکاسی  LED و SMD در سال 2020 میلادی

نورثابت های عکاسی LED و SMD در عکاسی های استدیویی نظیر عکاسی عکاسی پرتره،عکاسی صنعتی،عکاسی از غذاها و کالاها و عکاسی دسته جمعی بسیار پرکاربرد و پرمصرف هستند.

اما خرید نورثابت عکاسی LED و SMD به صورت کیت مقرون به صرفه ترو  ارزان تر از خرید جداگانه و شاخه ای آنها می باشد.

علاوه بر آن این تجهیزات به صورت یکجا در یک مجموعه جمع آوری شده اند و عکاسان نیازی صرف زمان  به منظور جستجوی بیشتر برای خرید تجهیزات جانبی نورپردازی نورثابت های عکاسی LED و SMD را ندارند.

کیت نورثابت عکاسی شامل تجهیزات اصلی نورپردازی از جمله پروژکتور عکاسی،نور فلات عکاسی رودوربینی،پنل  نورثابت LED و SMD و رینگ لایت عکاسی و میکاپ از جمله آنها می باشد.

هرکیت نورثابت عکاسی شامل تجهیزات جانبی هدایت کننده ای نظیر سافت باکس استدیویی،چتر عکاسی،سه پایه نگهدارنده،پرده فون عکاسی و پایه فون عکاسی پرتابل نیز می شود.

در این مقاله به بررسی کیت های نورپردازی مختلف و تجهیزات و اقلام آنها خواهیم پرداخت.

1-کیت نور فلات  عکاسی رودوربینی:

این کیت شامل یک مجموعه کامل نورثابت عکاسی رودوربینی برای چندین دوربین عکاسی DSLR باشد و این نورثابت ها به روی دوربین عکاسی نصب می شوند.

به وسیله ی سافت باکس ها و چترها نور این فلات های رودوربینی نرم و ملایم می شود.

2-کیت پنل نورثابت عکاسی LED و SMD:

پنل های نورثابت LED و SMD یکی از گزینه های مناسب برای نورپردازی قدرتمند استدیویی هستند.

پنل های نورثابت نور 5000 کلوین دارند بنابراین نور آنها تمایل زیادی به رنگ سفید دارد و شدت نور آن نیز قابل تغییر است.

 

علاوه بر آن پنل های نورثابت عکاسی استدیویی دارای صفحه نمایش LCD هستند که شدت و کلوین نور را به نمایش می گذارد و تنظیمات مربوطه را ذخیره و باعث سهولت در امر نورپردازی می شود.

خرید این کیت های نورثابت می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد و نورپردازی یک استودیوی نورپردازی را به طور کامل انجام پذیر نماید.

3-کیت نورثابت با هولدر 5 لامپ:

این کیت یکی از مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین کیت های نورپردازی استدیویی است که شامل 2 عدد هولدر لامپ،11 لامپ 4000 کلوین،سافت باکس استدیویی،سه پایه نور،فون عکاسی و پایه فون پرتابل عکاسی می باشد که یکی از کامل ترین کیت های نورپردازی عکاسی وفیلمبرداری استدیویی به شمار می رود.

4-کیت پروژکتور عکاسی:

پروژکتور عکاسی تنگستن و نور SMD عکاسی برای نورپردازی عکاسی استدیویی بسیار مفید هستند.

این پروژکتورها با قدرت نوری بالا تمامی  محیط استودیوی عکاسی و فیلمبرداری را روشن می نمایند.

پروژکتور عکاسی SMD مانند پروژکتور عکاسی   S260و یا پروژکتور S290 به ترتیب شامل 260 و 290 قطعه لامپ SMD می باشند که در هر نورثابت نیمی از لامپ ها دارای کلوین نور پایین تر 2000 و زرد رنگ و نیمی دیگر دارای کلوین نوری بالای 5000 و نوری متمایل به رنگ سفید می باشند.

نور پروژکتورهای عکاسی تنگستن نیز به ترتیب 300 وات،800 وات و 1000 وات می باشد.

کیت پروژکتور عکاسی تنگستن و پروژکتور عکاسی SMD شامل چندنی عدد شاخه ی پروژکتور به همراه کیف مخصوص حمل و دیمر می باشند.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 210 تاريخ : 28 / 4 / 1399 ساعت: 20:30

نورثابت عکاسی  LED و SMD  مناسب برای عکاسی پرتره کدام است؟

عکاسی پرتره یکی از مهم ترین سبک های عکاسی استدیویی می باشد که مهم ترین موضوع در این سبک عکاسی نورپردازی آن می باشد.

نورپردازی عکاسی پرتره اغلب توسط فلاش های عکاسی اغلب استدیویی انجام می شود که نور آنها به صورت چشمک زنی به  سمت سوژه پرتاب می شود.

امروزه فلاش عکاسی استدیویی نظیر فلاش رودوربینی اسپیدلایت و فلاش عکاسی پرتابل همچنان قوی ترین تجهیزات نورپردازی عکاسی پرتره به حساب می آیند اما تجهیزات نورپردازی جدید با به روز شدن و پیشرفت باعث سهولت در کار عکاسان شده اند.

این تجهیزات عکاسی شامل نورثابت عکاسی LED و SMD می شوند که در عرصه های مختلف نورپردازی کاربرد دارند.

در ایم مقاله قصد داریم کارایی کیت نورثابت عکاسی LED و SMD را در عکاسی پرتره را بررسی نموده و مزایا و معایب آنهارا در عرصه ی عکاسی استدیویی را تحلیل نماییم.

به منظور استفاده از نورثابت عکاسی LED و SMD در عکاسی پرتره ابتدا باید به بررسی چندین عدد از ویژگی های آنها بپردازیم تا بدانیم که آیا این نورها تا چه میزان در عکاسی پرتره کارایی داشته و چگونه کار می کنند.

1-نورپردازی پخش شده یا SPLIT LIGHTING:

نورثابت عکاسی LED و SMD شامل تعداد زیادی از لامپ های نورثابت عکاسی می باشند.

این لامپ ها در تمامی پنل نورثابت استدیویی قرار گرفته و نوری یکدست را ارائه می دهند.

در واقع نور تمامی پنل های نورثابت مابین لامپ های آنها پخش می شود و متمرکز در یک نقطه نیست.

این مورد یکی از تفاوت های مهم پروژکتورعکاسی تنگستن و پروژکتور نور SMD عکاسی می باشد.

2-ایجاد جلوه ی نوری CATCH LIGHT:

کچ لایت در عکاسی پرتره به ایجاد بازتابی از نور وسیله ی نورپرداز در چشمان سوژه ی تصویر گفته می شود که در عکاسی پرتره  جلوه ای زیبا به حساب می آید.

این جلوه توسط نورثابت عکاسی LED و SMD  همچون رینگ لایت بوجود می آید.

3-تمرین نورپردازی:

نورثابت عکاسی LED و SMD یک وسیله ی مناسب برای عکاسی پرتره است زیرا می تواند نوری که فلاش عکاسی تنها در یک ثانیه به سمت سوژه پرتاب کند به صورت دائم به سمت سوژه ی تصویر بتاباند تا از این نور برای تمرین نورپردازی استفاده شود.

نورپردازی حلقوی:

نورپردازی حلقه با ایجاد سایه کوچکی از بینی افراد در گونه های آنها ایجاد می شود. برای ایجاد روشنایی حلقه ، منبع نور باید کمی بالاتر از سطح چشم و حدود 30-45 درجه از دوربین باشد.

برای روشنایی حلقه باید در جایی حدود 30-45 درجه از دوربین باشد. همچنین باید کمی بالاتر از سطح چشم آنها باشد تا سایه یا حلقه زاویه بینی آنها به سمت گوشه دهان پایین بیاید. این یک اشتباه است که من اغلب می بینم که افراد مبتدی با بازتابنده مرتکب می شوند ، قرار دادن آنها در پایین و زاویه بالا قرار گرفتن آن. این قسمت پایین بینی شما را روشن می کند و الگوی تملق ایجاد نمی کند.

 در گذشته نورثابت های عکاسی LED و SMD در گذشته در عکاسی پرتره استفاده نمی شدند اما امروزه با پیشرفت صنعت نورپردازی عکاسان از آنها جهت سهولت در عکاسی پرتره استفاده می کنند.

 

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 214 تاريخ : 28 / 4 / 1399 ساعت: 18:14

برترین نورثابت عکاسی LED و SMD در سال 2019

 

نورثابت عکاسی LED و SMD هر ساله و با گذر زمان در بسیاری ار عرصه ها کاربرد دارند و برای عکاسی استدیویی،فیلمبرداری صحنه ها،سالن های آرایش و میکاپ،تهیه گزارش های خبری و ورزشی و همچنین کنفرانس های گوناگون کاربرد دارند.

امروزه یکی از حیاتی ترین و واجب ترین تجهیزاتی که یک عکاس چه برای عکاسی در فضاهای بسته همچون آتلیه و استودیوی عکاسی و چه برای عکاسی در فضاهای باز و بزرگ باید به همراه خود داشته یک نورثابت LED و SMD می باشد.

نورثابت عکاسی SMD و LED  دارای اشکال گوناگونی همچون کیت نورثابت عکاسی،پروژکتور عکاسی،پنل های LED و رینگ لایت عکاسی می باشد که عکاسان بسته به سبک فعالیت خود می توانند آنهارا خرید نموده و از آنها استفاده نمایند.

در این مقاله سعی داریم تا برترین نورثابت عکاسی استدیویی LED و SMD که در اختیار کاربران قرار گرفته و کارایی مناسب خودرا اثبات کرده اند را معرفی نماییم و مزایا و کاربردهای آنهارا معرفی کنیم.

1-نورثابت های عکاسی کوچک جیبی:

نورهای ثابت عکاسی LED و SMD کوچک ممکن است نور کافی برای نورپردازی یک استودیو را نداشته باشند اما با توجه به ابعاد کوچک می توان از آنها برای عکاسی پرتره در صورت عدم دسترسی به نوری قدرتمند استفاده کرد.

2-پروژکتور SMD عکاسی شیدر دار S290 و S260:

پروژکتور عکاسی از گذشته یکی از نورثابت های عکاسی پرمصرف بوده است و که با لامپ تنگستن نورپردازی می کند.

این پروژکتورها همچنان کارایی خودرا دارند اما اخیرا نور SMD عکاسی در پروژکتورها عکاسی تعبیه شده است که نتیجه ی آن پروژکتور عکاسی SMD با نوری بسیار قدرتمند است که برای عکاسی بسیار مناسب است.

پروژکتورهای تنگتن با تولید حرارت بسیار بالا سوژه های عکاسی و میکاپ را اذیت می کنند و اگر سوژه ی تصویر غذا و یا کالا باشد ممکن است به خاطر گرمای بیش از حد پروژکتور ذوب شود و یا آسیب ببیند. اما پروژکتورهای SMD درحالی که نوری بسیار قدرتمند را تولید می کنند با داشتن یک طلق دیفیوزر نوری نرم و ملایم را ارائه می دهند و گرمای آنها به حدی کم است که سوژه ی تصویر گرمای آنرا احساس نمی کند.

3-رینگ لایت آرایشی و عکاسی:

رینگ لایت عکاسی و میکاپ یکی از نورثابت های عکاسی LED و SMD است که در سالهای اخیر وارد بازار شده است و روز به روز به محبوبیت آن افزوده گردیده است.

این نور که دارای قابلیت تغییر کلوین نور از زرد به سفید و شدت نور از 0 تا 100 را نیز دارد،اقلامی به همراه خود دارد که می توان با نصب آیینه و هولدر موبایل در مرکز حلقه ی آن  می توان عکاسی و میکاپ را به راحتی و بهترین نحو ممکن انجام داد.

4-نور فلات  عکاسی رودوربینی LED :

نور فلات رودوربینی عکاسی SMD و LED سازگار با دوربین عکاسی می باشد و نورپردازی آن بصورت هماهنگ  و همزمان با  گرفتن شات دوربین عکاسی انجام می پذیرد.

این نورثابت عکاسی در محیط های مختلف قابل استفاده است و  در حالت های مختلف همچون رینگ لایت سلفی و فلات هایی مانند 5004 و 5008 در بازار عرضه می گردد.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 222 تاريخ : 25 / 4 / 1399 ساعت: 19:38

سوالات متداول در مورد نورثابت های عکاسیSMD  و LED-بخش دوم

 

در مقاله گذشته به برخی از شبهات و باورهای رایج و عموماً نادرست و غلط در مورد نورثابت عکاسی  SMD و LED اشاره کردیم و با تشریح برخی از آنها به این شبهات پاسخ دادیم.

در ادامه ی این مقاله به برخی دیگر از باور های رایج در مورد نورثابت عکاسی SMD و LED اشاره خواهیم کرد.

1-کیفیت نور خروجی نورثابت عکاسی SMD و LED ضعیف است:

همانطور که می دانید شاخص بازدهی ارائه رنگ نور اصطلاحاً CRI نامیده می شود که مخفف عبارت COLOR RENDERING INDEX است.

CRI در نورثابت عکاسی  LED و  با SMD  با نور سفید بین 75 تا 85 و CRI در نورثابت عکاسی LED و SMD با نور روشنایی روز یا DAYLIGHT 100 می باشد.

بازدهی رنگی نوری بالا در واقع نشانه ی نوری با کیفیت و یکدست است و که برای عکاسی استدیویی و تهیه فیلم و گزارش ها بسیار مناسب است.

2-نورثابت عکاسی LED و SMD نسبت به کارایی آن بسیار گران قیمت است:

اگرچه  ابتدا ممکن است که هزینه ی خرید کیت نورثابت عکاسی LED و SMD بسیار بالا به نظر برسد اما با نورثابت عکاسی LED و SMD به چند دلیل بسیار مقرون به صرفه تر از پروژکتور عکاسی تنگستن و فلورسنت می باشند که این دلایل به شرح زیر می باشند.

1-مصرف برق بسیار پایین:

نورهای ثابت عکاسی LED و SMD مصرف برق پایین و در نتیجه تولید حرارت بسیار کمی دارند واین یکی از عواملی است که باعث مقرون به صرفه تر بودن این نورهای استدیویی و میکاپ می شود.

2-دوام و طول عمر بسیار بالا:

طول عمر نورثابت عکاسی SMD و LED بالای 50 هزار ساعت می باشد و حدودا 3 تا 4 برابر دیگر لامپ ها طول عمر مفید دارند.

بنابراین هزینه ی تعویض و خرید لامپ نورثابت عکاسی به حداقل می رسد و می توان از آن نورثابت عکاسی در طولانی مدت استفاده نمود.

3-نورثابت LED و SMD حاوی مواد خطرناک و مضر برای بدن انسان هستند:

لامپ های نورثابت عکاسی LED و SMD فاقد مواد سمی و مضری همچون سرب و جیوه هستند و همچون سایر تجهیزات الکترونیکی و برقی قابل بازیافت هستند.

4-نورثابت عکاسی LED و SMD در محیط های سرد از کار می افتند:

در واقع لامپ های LED و SMD در محیط های خنک و سرد بسیار راحت تر کار می کنند.

تغییر متداوم دمای هوا و یا دمای رنگ نورثابت عکاسی LED و SMD ممکن است برای لامپ های نورثابت های عکاسی مناسب نباشد و یا حتی از طول عمر این لامپ ها بکاهد.

5-قدرت نور خروجی  نورثابت عکاسی LED و SMD بر حسب هر وات (W) افزایش می یابد:

این فرضیه لزوماً درست نیست زیرا ممکن است دو لامگ نورثابت با دو ولتاژ متفاوت نوری یکسان تولید کنند و به یک اندازه انرژی مصرف نمایند.

میزان قدرت روشنایی نورثابت عکاسی LED و SMD در واقع به لومینانس   (LUX)آنها بستگی دارد و این معیار اصلی برای سنجش قدرت نورثابت عکاسی LED و SMD می باشد و اگر لومینانس نورثابت عکاسی ضعیف باشد نور آن نیز به همان میزان ضعیف خواهد بود.

 

 

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 208 تاريخ : 25 / 4 / 1399 ساعت: 15:29

سوالات متداول در مورد نورثابت های عکاسی SMD  و LED-بخش اول

همانطور که می دانید امروزه کیت نور ثابت عکاسی SMD و LED در عرصه های مختلفی کاربرد دارند.

یکی از این عرصه ها عکاسی است و کاربرد نورهای ثابت در عکاسی شامل عکاسی پرتره،عکاسی صنعتی،عکاسی از کالاها و غذاها و عکاسی استدیویی می باشد.

اما در همواره در مورد این نورهای ثابت عکاسی سوالات و ابهاماتی وجود داشته است که در این مقاله سعی داریم به چند عدد از آنها پاسخ داده و آنهارا مورد بررسی قرار دهیم.

1-طول عمر و دوام نورهای ثابت عکاسی SMD و LED همیشگی است:

بسیاری ممکن است تصور کنند که نورثابت عکاسی LED  و  SMD دوامی همیشگی دارند درحالی که این لامپ های نورثابت  SMD و LED طول عمری مشخص و محدود دارند و دوام آنها حدودا 50 هزارساعت می باشد.

2-قدرت نور ثابت عکاسی  LEDوSMD ضعیف است :

ممکن است این شبهه وجود داشته باشد که نور لامپ های نورثابت عکاسی LED و SMD به اندازه ی کافی درخشان و براق نیست و این نورثابت ها قدرت نور کافی برای عکاسی استدیویی را ندارند.

واحد سنجش قدرت لامپ های نورثابت  بر حسب وات  سنجیده می شود.نورهای ثابت عکاسی SMD و LED در ضعیف ترین حالت 20 وات و در قوی ترین حالت 100 وات می باشند که نور آنها به تنهایی قادر است فضای یک اتاق بزرگ را به خوبی روشن نماید و بسیاری از عکاسان به منظور نورپردازی کامل و بدون سایه با خرید 2 نورثابت عکاسی SMD و LED می توانند این امر را مهیا سازند.

3-نورهای ثابت LED و SMD گرما تولید نمی کنند:

مورد مذکور یکی از رایج ترین شبهه ها و شایعه هایی است که در مورد نورهای ثابت عکاسی SMD و LED در اذهان عموم تکرار می شود.

همانطور که می دانید نورهای ثابت عکاسی SMD و LED کم مصرف تر لامپ های تنگستن هستند که این امر باعث می شود تولید حرارت این نورها نیز به مراتب کمتر باشد.

اما علت اصلی تولید حرارت کم نورهای ثابت عکاسی LED و SMD چه در قالب پروژکتور عکاسی و چه در قالب پنل های نورثابت LED به بازدهی نوری بالای آنها  باز می گردد که بالای 90 درصد است.

بنابراین 10 درصد از انرژی وارده به نورهای ثابت عکاسی SMD و LED تبدیل به گرما می شود.

4-نورهای ثابت عکاسی LED و SMD به چشمان آسیب می زنند:

نسبت به تمامی نورهای لامپ  ثابت مصنوعی  امروزه نورثابت عکاسی LED و SMDامن ترین و ایمنی ترین نورهای ثابت هستند زیرا نورآنها بر یک نقطه متمرکز نیست و در چندین لامپ پخس می شود.

5-نور ثابت عکاسیSMD  و LED بی وقفه کار می کنند:

نورهای ثابت بدون وجود FLICKER در لامپ ها برای فیلمبرداری طولانی مدت بسیار مناسب هستند اما بعد از چندین ساعت کار بی وقفه ممکن است لامپ های آنها کمی داغ شود و به دیودهای لامپ آسیب بزند.

بنابراین توصیه می شود که حدالامکان در وقفه های بین کار و یا زمانی که نیازی به روشن بودن نورثابت عکاسی SMD و LED نباشد آنهارا خاموش نمایید.

در مقاله های بعدی ادامه ی ابهامات در مورد نورثابت عکاسی SMD و LED را بررسی خواهیم کرد.

 

 

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 208 تاريخ : 24 / 4 / 1399 ساعت: 21:55

ترفند های عکاسی از کالاها و غذاها با نورهای ثابت عکاسی SMD و LED

نورثابت عکاسی همواره بعنوان یکی از مهم ترین تجهیزات نورپردازی عکاسی پرتره به شمار می رفته است.

سبک هایی از عکاسی که نورثابت SMD و LED وظیفه ی نورپردازی آنهارا بر عهده دارند عبارتند از عکاسی از کالاها،عکاسی از غذاها و عکاسی صنعتی که معمولاً در فضاهای بسته مانند آتلیه ها و استودیوهای عکاسی انجام می پذیرد و یکی از روش های مرسوم برای تبلیغات کالاها و غذاها می باشد.

این عکس های معمولاً در وبسایت های فروش آنلاین قرار داده می شوند و باید به گونه ای واضح و با کیفیت باشند تا تمامی جزئیات سوژه ی تصویر به خوبی نمایان باشد و مشتریان با دیدن آنها برای خرید کردن ترغیب شوند.

به منظور عکاسی از غذاها،گزینه های متعددی برای عکاسان وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی چند عدد از آنها خواهیم پرداخت:

1-کیت نورثابت عکاسی استدیویی:

کیت نورثابت یک مجموعه ای کامل برای عکاسی در فضای بسته می باشد که شامل فون عکاسی،2 شاخه نورپرداز و سه پایه فلات آن،پایه نگهدارنده ی فون پرتابل،سافت باکس و لامپ کیت نورثابت است.

خرید کیت نورثابت عکاسی مزایای متعددی  از جمله تهیه اقلام نورپردازی عکاسی به صورت یکجا و با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه را دارد.

2-فلاش عکاسی رودوربینی (اسپیدلایت):

فلاش عکاسی اسپیدلایت یکی از گزینه های عکاسان یکی از گزینه های عکاسی در فضای بسته است که عکاسان می توانند از آن استفاده کنند.

فلاش عکاسی اسپیدلایت همچون دیگر فلاش های عکاسی یک نور چشمک زن است که نوری قدرتمند را به صورت یکجا پرتاب می کند و بروی دوربین عکاسی نصب می شود.

3-پروژکتور عکاسی با لامپ تنگستن:

پروژکتور عکاسی  با لامپ تنگستن یکی از نورهای مطرح برای عکاسی در فضای بسته به شمار می رود اما این پروژکتور به دلیل نور بسیار گرم و تولید حرارت بالا در برخی موارد حتی ممکن است به کالا و یا غذا آسیب برساند.

4-استفاده از تجهیزات هدایت کننده نور همچون سافت باکس:

در مبحث عکاسی از غذاها و کالاها به دست آوردن نوری ملایم و نرم که مانع از ایجاد سایه های تند بشود بسیار مهم  و حیاتی است.

نور نرم و ملایم شده برای عکاسی از غذاها بسیار مناسب است اما نور نور های ثابت عکاسی SMD و LED نور سافت لایت محسوب نمی شود و به همین منظور نیاز به تجهیزات هدایت کننده ی نور داریم.

تجهیزات هدایت کننده ی نور که عکاسان بسیاری از آنها استفاده می کنند عبارتند از چترهای دیفیوزر،سافت باکس و اکتاباکس،بیوتی دیش که با نصب بروی نورهای ثابت عکاسی نور آنها را ملایم می نمایند.

برخی از پروژکتورهای عکاسی و رینگ لایت ها و دیگرنوهای ثابت عکاسی SMD و LED  به صورت خودکار توسط یک طلق دیفیوزر نور خودرا تبدیل به نور سافت لایت می کنند.

با خرید این نورهای ثابت دیگر نیازی به خرید تجهیزات هدایت کننده ی نور نخواهیم داشت و به عبارتی دیگر خرید این نورهای ثابت را می توان یک صرفه جویی برای خرید تجهیزات جانبی آن به حساب آورد.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 229 تاريخ : 24 / 4 / 1399 ساعت: 13:30

تفاوت های بین نورثابت عکاسی SMD و LED چقدر است؟

همانطور که می دانید نورهای ثابت عکاسی از گذشته تا امروز در صنعت عکاسی استدیویی جایگاه ویژه داشته و دارند و با پیرفت تکنولوژی و اختراع لامپ هایی با بازدهی نوری بیشتر،مصرف برق کمتر و تولید حرارت کمتر این نورثابت ها در گذر زمان تبدیل به رقیبی قدرتمند برای نورهای ثابت با لامپ تنگستن و فلورسنت شده و اهمیت خودرا ثابت کرده اند.

این لامپ های نورثاتب عکاسی به دو دسته ی SMD و LED تقسیم بندی شدند و تقریباً در یک بازه ی زمانی در صنف های مختلف عرضه شدند که یکی از آنها عکاسی صنعتی و پرتره بود.

اما ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چه تفاوت هایی میان این دو نور ثابت عکاسی پرمصرف و مهم وجود دارد که این دو را از یکدیگر متمایز ساخته است.

برای پاسخ دادن به این پرسش مهم باید ابتدا به بررسی دقیق این لامپ ها بپردازیم و ساختار آنهارا توجیه نماییم.

نور SMD عکاسی:

لامپ های نورثابت SMD در واقع تراشه های کوچکی هستند که از چندین عدد دیود تشکیل شده اند و هر دیود از مداری کوچک با 2،4 یا 6 خروجی مجزا تشکیل شده است.

لامپ نورهای ثابت SMD به درخشندگی بسیار بالا مشهور هستند به طوری که لومینانس آنها بین 50 تا 100 بر هر وات تخمین زده می شود.

در واقع این تراشه ی لامپ از ترکیب رنگی RGB برای تولید این نورثابت درخشان استفاده می کند که هر کدام از این رنگ های قرمز،سبز و آبی توسط یک دیود مجزا تغذیه می شوند.

در عکاسی بسته به تعداد لامپ هایی که یک  نورثابت عکاسی در آن تعبیه شده است نامگذاری آنها صورت می گیرد.

بعنوان مثال پروژکتور عکاسی S260 و S290هرکدارم به ترتیب از 260 قطعه و 290 قطعه لامپ نورثابت عکاسی SMD تشکیل شده اند.

نورثابت عکاسی LED:

به طور متوسط لامپ های نورثابت LED از 9 دیود تشکیل شده اند  و در نتیجه این لامپ ها از تعداد دیودهای بیشتری نسبت به نورهای ثابت عکاسی SMD  برخوردار هستند.

بسیاری از نورهای ثابت عکاسی LED که در دسته ی COB قرار می گیرند قادر نیستند نور کلوین و دمای نور را تغییر دهند.

درصد لومینانس در لامپ های  کیت نورثابت عکاسی LED بسیار بالاتر از نورهای SMD است و می توان آنرا بین 80 تا 100 لومینانس بر هر وات تخمین زد که این به معنی تولید نوری بسیار درخشان و با کیفیت است.

این مزیت بزرگ باعث می شود که تعداد لامپ های مورد نیاز برای عکاسی در پنل های نورثابت SMD بسیار بیشتر از پنل های نورثابت LED باشد و این به تنهایی به معنی فضای بیشتری برای اشغال لامپ به روی مدار است.

به منظور عکاسی در استودیو و یا فضای باز اگر نیاز به نور 50 وات داشته باشید نور ثابت شما باید 3500 قطعه لامپ SMD داشته باشد در صورتی که یک پنل نورثابت با 850 لامپ قادر به تولید چنین نوری می باشد.

همچنین به این واسطه مصرف برق نورهای SMD و به دنبال آن تولید حرارت آنها بسیار بیشتر از لامپ های LED می شود.

 

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 225 تاريخ : 23 / 4 / 1399 ساعت: 17:12

نورثابت های عکاسی LED و SMD : نو آوری در صنعت نورپردازی

 

نورثابت SMD و LED امروزه از پرمصرف ترین تجهیزات نورپردازی عکاسی استدیویی،میکاپ حرفه ای و فیلمبرداری فضای بسته هستند که ابتدای تولید این نورها بسیار گران قیمت بودند.

اما رفته رفته با تولید انبوه کیت نورثابت عکاسی  و  اهمیت استفاده از آنها در صنعت عکاسی و نورپردازی استدیویی امروزه می توان این نورهارا با مناسب ترین قیمت و بهترین بهره وری تهیه کرد.

تغییر کلوین نورهای ثابت عکاسی  SMD و LED تنا یکی از مزایای این نورها می باشد و اگر بخواهیم به چند مورد دیگر به طور مفید و مختصر اشاره نماییم می توانیم به تولید گرمای بسیار کم،بازدهی نوری بالای 80%،بازدهی رنگی و CRI بالا،قابلیت سازگاری با ریموت کنترل از راه دور،طول عمر بالای 25000 ساعت و عدم نیاز به فن خنک کننده را نام ببریم.

تمامی موارد ذکر شده در واقع مزایای متعدد نورهای ثابت عکاسی SMD و LED هستند که سبب تولید انبوه آنها در اشکال مختلف را فراهم کرده است.

در ادامه ی این مقاله سعی می کنیم چندید عدد از آنهارا بررسی نموده و نحوه کارکرد آنها و در عین حال تفاوت ها و شباهت های مابین آنهارا بررسی می نماییم.

نور فلات عکاسی رودوربینی:

فلات های عکاسی رودوربینی مانند نور فلات 5004 و فلات رودوربینی 5008 در اصل نورثابت های عکاسی حرفه ای و قدرتمندی هستند که نور آنها به مراتب از نور فلاش عکاسی دوربین قوی تر است و برای عکاسی پرتره علی الخصوص عکاسی پرتره در فضای بسته و دیگر سبک های عکاسی بسیار کاربرد دارند.

فلات های رودوربینی عکاسی قابلیت چرخش 45 درجه دارند که این امر باعث می شود تا نور در زوایای مختلف مخصوصا درجه ای که مد نظر عکاسان و فیلمبرداران است به صورت گسترده پخش شود.

نورهای ثابت رودوربینی وزنی بسیار سبک دارند تا وزن زیادی بر دوربین عکاسی اضافه نکنند.

اگر قصد استفاده دارید به صورت جداگانه از  نور فلات های عکاسی رودوربینی استفاده نمایید نیاز به استفاده از آداپتور برق شهری با قدرت 100 تا 240 ولت دارید.

پنل های نورثابت SMD وLED  عکاسی:

پنل های نورثابت یکی از متداول ترین نورهای ثابت عکاسی استدیویی هستند که معمولا به منظور ایجاد تعادل نوری تعداد 2 شاخه از آنها خریداری می شود.

نور پنل های نورثابت عکاسی استدیویی به نور روشنایی روز یا اصطلاحا DAYLIGHT  شبیه است و قابلیت نصب باتری 25 ولت را دارد و می توان از آنها در محیط های مختلف استفاده نمود.

 

تصویربرداری MOTION PICTURE:

تصویربرداری لحظه ای که با نام تخصصی MOTION PICTURE  نیز شناخته می شود از مهم ترین دستاورد های پنل ها و پروژکتورهای نورثابت عکاسی استدیویی بود که در سال 1927 برای اولین با انجام گرفت.

البته لازم به ذکر است که این روش تصویر برداری به کمک نورهای ثابت تنگستن و فلورسنت انجام شد و آن زمان نورهای ثابت SMD و LED هنوز اختراع نشده بودند.

نور سافت لایت در نورهای ثابت SMD و LED چگونه بدست می آید؟

اگر فقط کمی با مباحث نورپردازی آشنا شده باشید می دانید که نور سافت لایت در عکاسی استدیویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عکاسی بی نقص بدون آن امکان پذیر نیست.

در نورهای ثابت عکاسی طلق دیفیوزر مسئول ایجاد سافت لایت و نور نرم و ملایم می باشد برخی از آنها قابلیت اتصال به سافت باکس را نیز دارند.

 

 

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 220 تاريخ : 23 / 4 / 1399 ساعت: 16:00

لامپ های نورثابت عکاسی چه ویژگی هایی دارند؟

 

لامپ های نورثابت های عکاسی مهم ترین بخش این تجهیزات نورپردازی عکاسی استدیویی هستند.

اما عکاسان چگونه و با به کار بردن چه روش هایی می توانند لامپ های نورثابت عکاسی را انتخاب نموده و در عکاسی از آن به بهترین نحو استفاده نمایند؟

در این مقاله به بررسی این تکنیک ها و روش ها می پردازیم و  عملکرد لامپ های نورثابت عکاسی را مورد بررسی قرار می دهیم.

اصول نورپردازی عکاسی و فیلمبرداری : تنظیم کلوین نورهای ثابت عکاسی

تمامی لامپ های نورثابت عکاسی  دمای رنگ خاص خود را دارند و درون مایه نور آنها ترکیبی از رنگ های زرد تا سفید می باشد که با کلوین نور 3200 تا 5600 در نورثابت های عکاسی نمایش داده می شوند.

کلوین نور که با نماد K نمایش داده می شود  در واقع پارامتر اصلی سنجش دمای رنگ نور می باشد،نورهای ثابت عکاسی که نور آنها زرد رنگ و یا متمایل به زرد است عبارتند از لامپ های هالوژن،لامپ های تنگستن و لامپ های های فلورسنت که برای عکاسی در محیط های بسته و عکاسی از کالاها و غذاها بسیار مناسب هستند.

با نگاهی به تصویر زیر می توانید تفات تصاویر در کلوین های مختلف نوری را مشاهده نمایید.

همانطور که می بینید کلوین نور لامپ های نورثابت های عکاسی حتی قادراست اتمسفر عکس را نیز تغیر دهد.

 

تنوع نورهای ثابت عکاسی استدیویی:

اگر قصد دارید به بهترین نحو نورپردازی عکاسی استدیویی خودرا انجام دهید باید تجهیزات عکاسی استدیویی را با بهترین کیفیت خریداری نمایید اما باید همواره به این نکته دقت داشته باشید که این نور باید با کیفیت نورپردازی مورد انتظار شما همخوانی داشته باشد.

ویژگی های مهم لامپ های نورثابت عکاسی :

لامپ های نورثابت عکاسی چه لامپ های نورثابت SMD و LED و چه دیگر لامپ ها دارای مزایا و معایب مشترکی هستند و  بسته به کیفیت و قیمت آنها این ویژگی ها کم و زیاد می شود که برخی از آنها به شرح زیر می باشند.

مزایا:

-دارای نوری بسیار درخشان

-مقرون به صرفه و ارزان قیمت

-رابط کاربری ساده و مناسب

معایب:

-تولید حرارت و گرما

-شکستنی و شکننده

خرید بهترین و مناسب ترین لامپ برای کیت نورثابت عکاسی پرتره:

اگر در عکاسی پرتره مبتدی هستید،ابتدا باید با مطالعه ی مقالات و آموزش های مختلف  برای آغاز این سبک عکاسی را فراگیرید.

از این نکات در فیلمبرداری نیز می توانید استفاده نمایید که اگر بخواهیم به برخی از آنها به صورت مفید و مختصر اشاره نماییم می توانیم  فاصله ی نورثابت عکاسی تا سوژه و ابعاد نور خروجی نورثابت عکاسی را نام ببریم.

نور ثابت کلیدی:

نور کلیدی را می توان مهم ترین نورثابت عکاسی در استودیو دانست که نور اصلی برای عکسبرداری می باشد و نور آن مستقیماً به سمت سوژه تابیده شده و بر آن تاثیر می گذارد واصولاً زاویه ی تابش آن باید 45 درجه  با دوربین عکاسی تفاوت داشته باشد.

نور ثابت فرعی:

نور فرعی به نورثابت عکاسی گفته می شود که وظیفه ی پرکردن سایه های تند و غیر معمول را بر عهده دارد؛

بعنوان مثال پروژکتور عکاسی برای این کار بسیار مناسب است.

این نورثابت در زاویه ی مخالف سوژه و نور اصلی قرار می گیرد و معمولا قدرت آن کمتر از نورثابت اصلی می باشد.

نور پس زمینه:

پس زمینه ی سوژه را می توان با یک نورثابت عکاسی روشن و درخشان کرد به طوری که ترکیب نور آن با دو نور ثابت عکاسی اصلی و فرعی می تواند تصویری زیبا و چشم نواز را خلق کند.

اگر توانیی خرید برای خرید سومین نورثابت عکاسی را دارید می توانید از آن برای نور بک گراند یا نور پس زمینه ی سوژه ی تصویر استفاده نمایید.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 215 تاريخ : 22 / 4 / 1399 ساعت: 18:47

تفاوت اصلی مابین نورهای ثابت عکاسی گرم و نورهای ثابت عکاسی سرد چیست؟

 

 

در نورپردازی عکاسی استدیویی،دمای رنگ نورها یکی از مهم ترین بخش هایی است که در نتیجه ی نهایی تصویر تاثیر مستقیم دارد.

واحد سنجش دمای رنگ نور کلوین نام دارد که با K نشان داده می شود.کلوین نور لامپ های نورثابت عکاسی استدیویی حداقل 1000 می باشد که زرد ترین حالت این لامپ ها به حساب می آید و اصطلاحاً به آن نور گرم گفته می شود.

حداکثر کلوین نورهای ثابت 10000 کلوین می باشد که نورهای سرد و یا کول لایت از جمله آنها می باشد.

بعنوان مثال نور ماه 4100 کلوین می باشد جزو نورهای سفید به حساب می آید نور شمع 1850 کلوین است و جزو نورهای زرد محسوب می شود.

نورثابت های عکاسی استدیویی مانند پروژکتور SMD عکاسی،پروژکتور 800 وات تنگستن،پنل های نورثابت SMD و LED و کیت نورثابت عکاسی همگی قابلیتی دارند که دمای رنگ نور را تغییر دهند.

نورهای ثابت عکاسی استدیویی علاوه بر کلوین  درصد کمی از انرژی ورودی به خود را تبدیل به گرما می کنند.

نورهای ثابت عکاسی استدیویی 10 درصد از انرژی ورودی را تبدیل به گرما می کنند.

تنظیم کلوین نورثابت عکاسی در رینگ لایت عکاسی و میکاپ:

رینگ لایت عکاسی و آرایشی یکی از پرمصرف ترین نورهای ثابت عکاسی می باشد که هم در آتلیه ها و استودیوهای عکاسی و هم در سالن های میکاپ و زیبایی استفاده می شود.

تنظیم کلوین این نورثابت آرایشی و عکاسی توسط یک دکمه به نام "دیمر" انجام می گردد و حداقل 3200 و حداکثر 5600 کلوین قابل تنظیم می باشد.

تنظیم کلوین نورثابت عکاسی پروژکتور SMD عکاسی:

پروژکتور عکاسی قابلیت تغییر مستقیم نور زرد به سفید را ندارد اما در پروژکتورهای عکاسی علی الخصوص پروژکتور SMD عکاسی چراغ های زرد و سفید به صورت جداگانه قرار داده می شوند.

هنگامی که پروژکتور عکاسی به برق وصل می شود نور خروجی توسط دیمر تنظیم می شود اما به صورت همزمان لامپ های زرد و سفید روشن می شوند و قابلیت تغییر کلوین از زرد به سفید وجود ندارد.

بنابراین نوری که بدست می آید نوری ترکیبی از زرد و سفید است که بسیار درخشان و مناسب برای عکاسی پرتره و دیگر سبک های عکاسی است.

زمانی که پروژکتور عکاسی SMD روشن و خاموش می شود و برق رسانی از آداپتور برق به پروژکتور قطع می شود به هنگام اتصال مجدد برق،نورهای زرد و سفید و ترکیبی ب هصورت جداگانه روشن می شوند.

تنظیم کلوین نوثابت در عکاسی و میکاپ بسیار مهم است،از آنجایی که بسیاری از سوژه های عکسبرداری و میکاپ ممکن است دارای پوستی روشن باشند و بسیاری دیگر نیز ممکن است دارای پوستی تیره رنگ باشند.

معمولاً برای سوژه های عکاسی و میکاپ که دارای پوستی متمایل به روشن هستند نور زرد استفاده می شود و برای سوژه هایی که دارای پوستی تیره رنگ هستند از نور سفید استفاده می شود.

دلیل این روش تنظیم کلوین نور تضاد رنگی سوژه ی تصویربرداری و یا میکاپ با نور تجهیزات نورپردازی است که سوژه را به خوبی از نور متمایز می سازد و آنرا برجسته می نماید.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 213 تاريخ : 21 / 4 / 1399 ساعت: 19:03

آیا سرمایه گذاری برای خرید کیت نورثابت SMD و LED منطقی است؟

 

نورثابت عکاسی یکی از مهم ترین اجزای استودیوهای عکاسی و آتلیه های عکاسی خانگی است؛نورهای ثابت عکاسی نظیر پروژکتور عکاسی،کیت نورثابت عکاسی،پنل های نورثابت SMD و LED و یا پروژکتور800 وات تنگستن از جمله پرمصرف ترین نورهای ثابت در عکاسی هستند.

اما خرید کدامیک از آنها برای برپایی یک استدیوی خانگی ضروری و حیاتی و  در عین حال به مقرون به صرفه و ارزان قیمت است؟

همانطور که می دانید نورپردازی یکی از مهم ترین ارکان های عکاسی به شمار می رود.

در امر نورپردازی عکاسی هر نوری می تواند بعنوان یک مزیت و یک برتری محسوب شود،اگر شما بعنوان یک عکاسی حرفه ای یا مبتدی بتوانید از حداکثر نوری که در اختیار دارید نهایت بهره وری را داشته باشید،تصویر نهایی شما نیز بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود حتی اگر آن نور نور طبیعی خورشید یا مهتاب باشد.

در این مقاله سعی داریم تا یک راهنمایی جامع برای خرید نورهای ثابت را به شما ارائه دهیم.

1-کیت نورثابت عکاسی:

کیت نورثابت یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین کیت های نورپردازی عکاسی استدیویی است،این کیت با داشتن دو هولدر لامپ که برخی از آنها توانایی نگهداری 5 لامپ به صورت همزمان را دارد برای تولید محتواهای آموزشی و فیلمبرداری و تهیه مصاحبه های خبری بسیار مناسب است.

لامپ های این کیت اغلب به صورت جداگانه قابل خاموش و روشن شدن هستند و وجود یک بک گراند یا فون عکاسی و پایه نگهدارنده ی فون پرتابل در این کیت که انتخاب رنگ  وابعاد آن به عهده ی مشتری است،باعث سهولت در امر خرید تجهیزات عکاسی استدیویی می شود.

2-کیت نور فلاش عکاسی و فلاش عکاسی رودوربینی:

کیت فلاش عکاسی همواره یکی از گزینه های ایده آل برای خرید تجهیزات نورپردازی به صورت یکجا بوده است.

کیت فلاش عکاسی معممولا شامل چندین شاخه فلاش عکاسی استدیویی،شیدر،چتر،سه پایه فلاش و یک کیف مخصوص حمل کیت است.

امروزه با توجه به افزایش چشمگیر قیمت کیت های فلاش رفته رفته این کیت ها جای خودرا به کیت های نورپردازی SMD و LED و کیت های نورثابت عکاسی استدیویی داده اند اما همچنان برای مصارف استدیویی بسیار مناسب و کاربردی هستند.

3-نور SMD عکاسی :

نورهای SMD معمولا به چندین شکل در بازار موجود هستند،از جمله آنها می توان به پروژکتور عکاسی SMD اشاره کرد که از مهم ترین آنها است.

پروژکتورهای عکاسی SMD شکلی مشابه با پروژکتورهای تنگستن دارند و  حتی برخی از آنها بدنه ای قرمز رنگ همانند پروژکتورهای تنگستن دارند.

نورهای SMD عکاسی را در غالب رینگ لایت و پنل های استدیویی نیز می توان یافت اما امروزه در صنعت عکاسی نور فلات عکاسی SMD کاربرد ویژه ای پیدا کرده است.

علت اصلی این موضوع این است که  این نورها قابلیت نصب بروی دوربنی های عکاسی DSLR را دارند و با نصب در بالای آنها می توانند به خوبی به روی سوژه نورپردازی نمایند.

با پیشرفت نورهای عکاسی استدیویی SMD و LED این نورهای عکاسی به دلیل قیمت بسیار مقرون به صرفه و ارزان و در عین حال ارائه ی نوری درخشان و با کیفیت این نورها در صنعت عکاسی به جایگاه ویژه ای دست یافته اند.

 

 

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 213 تاريخ : 17 / 4 / 1399 ساعت: 15:47

5 روش برای عکاسی بهتر با نورثابت های عکاسی SMD و LED

 

عکاسی با نورهای ثابت SMD و LED از ساده ترین روش ها برای نورپردازی عکاسی پرتره است،اما برای بدست آوردن بهترین نتیجه ی ممکن امروزه روش های بسیار مفید و کارآمدی به کار گرفته می شود.

یک از دلایلی که نورثابت عکاسی ممکن است نتیجه ی مورد نظر عکاسان و فیلمبرداران را ارائه ندهد،این است که نور ثابت به آن صورت که در چشمان ما بازتاب پیدا می کند در لنز دوربین عکاسی بازتاب پیدا نمی کند.

در این مقاله سعی میکنیم به بررسی این چند روش  به صورت مفید و مختصر بپردازیم.

1-استفاده از مدهای صحیح دوربین عکاسی DSLR:

در دوربین عکاسی DSLR مدهای مختلفی وجود دارد که به کمک عکاسان و فیلمبرداران می آید و در نتیجه و کیفیت تصویر بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

بعنوان مثال با استفاده از حالت "اولویت شاتر" می توانید میزان روشنایی یا “Brightness” نورثابت رودوربینی خودرا به صورت اتوماتیک با نور محیط خود همگام سازید.

2-استفاده از حالت دستی Manual Mode Iso:

برای عکاسی با نورثابت های عکاسی SMD و LED باید مدت زمانی که شاتر باید باز بماند را معین نمایید.

به ازای هر مدت زمانی که به صورت شاتر باز عکاسی نمایید نور محیط در تصویر شما تاثیر خواهد گذاشت و هرچه شاتر بسته تر باشد نوری که وارد لنز دوربین عکاسی می شود کمتر خواهد بود.

3-استفاده از سرعت شاتر نسبتاً پایین:

به هنگام عکاسی با کیت نورثابت عکاسی،تنظیم سرعت شاتر مهم ترین فاکتور به منظور تصویربرداری به نحو احسنت می باشد.

به منظور تنظیم سرعت شاتر پایین می توانید ابتدا سرعت شاتر خود را تا 15/1 ثانیه کاهش دهید.اگر نتیجه ی مورد نظر خودرا بدست نیاوردید می توانید سرعت شاتر را 30/1،60/1 را انتحان نمایید.

اگر تصویر شما دارا وضوح کافی نبود می توانید از سه پایه دوربین عکاسی استفاده نمایید.

4-استفاده از نقطه  F-STOP به منظور ارتقای کیفیت تصویر:

زمانی که با نورثابت هایی مانند پروژکتور عکاسی می کنید،قابلیت نقطه F-STOP با  توجه به اینکه حسگر های دوربین عکاسی میزان نور وارد شده به لنز دوربین عکاسی DSLR را کنترل خواهد کرد.

5-آموزن و خطای تصویر با استفاده از دوربین موبایل:

زمانی که از نورثابت عکاسی مانند پروژکتور عکاسی،کیت نورثابت عکاسی SMD و LED استفاده می کنید،می توانید ابتدا به وسیله ی دوربین موبایل خود تصاویر آزمایشی تهیه کنید.

گرفتن تصاویر با دوربین موبایل می تواند ایراد تصاویر شمارا به صورت واضح نشان دهد و سپس بعد از خطایابی می توانید موقعین نورهای ثابت عکاسی خود را تغییر داده و یا تصاویر خود را به وسیله ی نرم افزارهای ویرایش عکس،ویرایش کنید.

نتیجه گیری:

بدست آوردن بهترین نتیجه مستلزم استفاده از تمامی امکانات دوربین عکاسی می باشد،حتی می توانید با استفاده از نور محیط و ترکیب آن با نورثابت عکاسی تصویری منحصر به فرد و زیبا خلق نمایید.

همچنین باید از فون و بک گراند عکاسی مناسبی استفاده نمایید تا پس زمینه ی سوژه ی تصویر خودرا به خوبی پوشش دهید و به این منظور باید از هماهنگی رنگ و جنس آن با سوژه اطمینان حاصل نمائید.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 229 تاريخ : 16 / 4 / 1399 ساعت: 20:39

6 فاکتور مهم برای تشخیص نورهای ثابت SMD و  LED با بهترین کیفیت

نور ثابت عکاسی دارای تنوع و گستردگی زیادی می باشد اما برای خرید بهترین نورثابت های SMD و LED باید ابتدا مهم ترین عواملی که در کیفیت نورپردازی مستقیماً دخیل هستند را بررسی می نماییم.

1-لومینانس بر وات(LUX):

معیار سنجش قدرت نور لامپ های نورثابت های عکاسی لومینانس آنها می باشد،وات به واحد قدرت لامپ ها گفته می شود که در نورهای ثابت SMD و LED مابین 60 تا 100 وات می باشد.

درصد لومینانس لامپ های نورثابت های SMD و LED بالای 98 درصد تخمین زده می شود که دلیل را می توان اتلاف انرژی بسیار کم این لامپ ها تلقی کرد.

درحالی که پروژکتور عکاسی  و لامپ های فلورسنت و تنگستن تنها  2 درصد انرژی وارده را تبدیل به نور می کنند،نورهای ثابت عکاسی قادرند 90 درصد انرژی ورودی را تبدیل به روشنایی کنند.

2-برق رسانی:

نورهای ثابت عکاسی از جمله کیت نورثابت عکاسی و پنل های نورثابت SMD و LED معمولاً از طریق دو روش برق را به لامپ های LED و SMD انجام می دهند.

1-آداپتور برق شهری:

آداپتور برق یک وسیله جهت برق رسانی به اکثر وسایل برقی است که با اتصال به برق شهری مستقیما برق را به نورهای ثابت می رساند.

2-باتری لیتیوم:

اکثر نورفلات ها و نوهای ثابت عکاسی یک جای مخصوص برای نصب باتری دارند و معمولا عکاسانی آنهارا خرید می کنند که در فضای باز به عکاسی می پردازند اما در صورتی که در فضای بسته عکاسی می کنید نیازی به خرید این باتری نخواهید داشت.

3-بازدهی رنگی نورثابت(CRI):

 

یکی از مهم ترین فاکتورهی خرید نورثابت عکاسی را می توان CRI لامپ های آن نورثابت عکاسی دانست.

کارشناسان نورپردازی نور اشیاء را به دو حالت "واقع گرایانه" و "طبیعی" تقسیم بندی می کنند.

در حالت واقع گرایانه اشیاء رنگ های بازسازی شده و بسیار تند خودرا به نمایش می گذارند اما در حالت طبیعی اشیاء در عکس همان نوری را دارند که در حالت طبیعی خود دارند.

میزان CRI از 0 تا 100 اندازه گیری می شود و حالت 0 طبیعی ترین حالت ممکن است.

4-هیت سینک:

وظیفه ی اصلی هیت سینک در پروژکتور عکاسی و دیگرنورهای ثابت در خنک کردن و جلوگیری از گرمایش بیش از حد وسیله ی نورپردازی است.

هیت سینک قطعه ای فلزی است که وجود در در نورهای ثابت عکاسی بسیار حیاتی و مهم است و در صورت فقدان این قطعه نورثابت عکاسی بیش از حد مجاز داغ خواهد شد.

5-طول عمر نور ثابت LED و SMD:

طول عمر لامپ های نورثابت های عکاسی SMD و LED بسیار بالاست به طوری که عکاسان و آرایشگران می توانند در ساعات طولانی در طول روز به راحتی از انها استفاده نمایند.

متوسط طول عمر لامپ های SMD و LED حدوداً بالای 50 هزارساعت تخمین زده می شود که طول عمری بسیار مناسب و طولانی است.

لامپ های نورثابت های عکاسی نظیر رینگ لایت،پروژکتور و پنل نورثابت LED در صورت خرابی به صورت تکی قابل جایگزین کردن هستند و با توجه به قیمت بسیار ارزان و مقرون به صرفه آنها به راحتی جایگذاری می شوند.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 217 تاريخ : 16 / 4 / 1399 ساعت: 15:39

عکاسی پرتره با نورثابت SMD و LED چگونه است؟

 

 

اگر در عکاسی استدیویی پرتره ی خود از پروژکتور عکاسی تنگستن استفاده کرده باشید قطعاً تاکنون متوجه تاثیر حالت و رنگ نور آن در تصویر خود شده اید.

نور پروژکتور 800 وات تنگستن زرد رنگ است زیرا دمای رنگ آنها 3200 کلوین است،علاوه بر آن گرمای شدیدی دارد و نور آن بسیار درخشان است.

یکی از مهم ترین دستاورد های صنعت نورپردازی در سالهای اخیر را می توان اختراع لامپ های SMD و LED دانست.

عبارت LED  مخفف Light Emitting Diode است که به معنی دیود نورپرداز می باشد،یک پنل نورثابت SMD و LED شامل ده ها و بلکه صدها لامپ کوچک است که ترکیب  این لامپ ها و روشن شدن همگی آنها در یک زمان باعث تولید نوری بسیار قدرتمند و یکدست می شود.

این نور درخشان سایه های تندی ایجاد می کند،بنابراین عکاسان به وسیله ی دیفیوزرهای مخصوص مانند سافت باکس و چتر دیفیوزر  نوری بسیار ملایم و بدون سایه را ایجاد می کنند.

بسیاری از عکاسان به منظور عکاسی پرتره با ترکیب نورثابت SMD و LED یا نور طبیعی مهتاب یا خورشید پرتره هایی زیبا و چشم نواز خلق می کنند.

عکاسی پرتره به وسیله ی کیت نورثابت عکاسی:

در واقع کاربرد کیت نورثابت عکاسی در عکاسی مدلینگ،عکاسی از کالاها و غذاها و پوشاک است اما برای عکاسی پرتره نیز می توان از آن استفاده کرد.

برای استفاده از کیت نور ثابت SMD و LED در عکاسی پرتره باید ابتدا نورهای ثابت خودرا در دوزاویه ی متفاوت از هم قرار دهیم به گونه ای که پس از از روشن کردن نورثابت عکاسی اول،نور دوم سایه های چهره و صورت سوژه را پوشش دهد.

سپس باید از تجهیزات هدایت کننده و نرم کننده ی نور استفاده کنیم تا سافت لایت بدست آوریم،تجهیزاتی نظیر سافت باکس،چتر،اکتاباکس و بیوتی دیش را می توان پرمصرف ترین و مهم ترین تجهیزات ملایم کننده ی  نورثابت عکاسی دانست.

عکاسی پرتره به کمک پنل های نورثابت SMD و LED:

استفاده از پنا های نورثابت به منظور عکاسی پرتره  تا حدودی نیازمند تخصص در دانش نورپردازی و آزمون و خطای دماهای مختلف رنگ است.

در عکاسی پرتره به کمک پنل های نورثابت LED بهتر است در یک محیط بسته مانند استودیوی عکاسی فعالیت نماییم و با خرید یک باتری برای پنل نورثابت LED و SMD دیگر نیازی به کابل و آداپتور برق شهری نخواهیم داشت.

همچنین عکاسی پرتره با این نورها به تنظیم کلوین نور بر اساس روشنایی رنگ پوست سوژه نیازمند است،به گونه ای که اگر پوست سوژه ی عکاسی پرتره روشن و یا متمایل به روشن بود از نور زرد برای عکاسی استفاده نمایم و اگر سوژه ی عکاسی پوستی تیره داشت،از نور سفید برای عکاسی پرتره استفاده نماییم.

تنظیم شدت نور که در نورهای ثابت،چه پنل های نورثابت و چه کیت های نورثابت امکان پذیر است،بسته به نور محیط باید تنظیم شود و سوژه ی تصویر نباید بیش از حد درخشان و یا تاریک شود.

 

حتی در عکاسی پرتره می توان با تلفیق نور طبیعی خورشید و نورثابت عکاسی نوری زیبا و چشم نواز را خلق کرد که در صورت رعایت استانداردهای مخصوص ذکر شده نتیجه ای چشم نواز خواهد داشت.

 

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : کیت نورثابت عکاسی,نورثابت عکاسی,پروژکتور عکاسی,نورثابتSMDوLED,نورفلات عکاسی, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 234 تاريخ : 16 / 4 / 1399 ساعت: 14:35

معرفی رینگ لایت های سری KY-BK416

 

مقدمه:

شرکت سیما گستران نوین مفتخر است که به عنوان یکی از قدیمی ترین وارد کننده ی تجهیرات عکاسی و فیلمبرداری در ایران مشغول به فعالیت بوده است.

محصولات این شرکت که شامل فلاش عکاسی،فون عکاسی،رینگ لایت،پایه فلات،سه پایه فون پرتابل،پایه دوربین،تجهیرات حرکتی و لرزش گیر و...می شود همگی به صورت مستقیم از کشور چین وارد می شوند.

این محصولات تحت عنوان برند معتبر Answer وارد و در بازار عرضه می شوند و سیما گستران نوین این کالاهارا از طریق وبسایت خود در دسترس قرار داده است.

سیما گستران نوین یکی از اولین وارد کننده های رینگ لایت عکاسی و آرایشی نیز به شمار می رود و اخیراً جدید ترین محصول خود را روانه ی بازار کرده است.

رینگ لایت  KY-BK416 و KY-BK416 II  از جدید ترین محصولات این شرکت است هستند که در این مقاله به  بررسی مفصل و کامل این رینگ لایت  های جدید می خواهیم پرداخت.

بررسی مشخصات فنی رینگ لایت KY-BK416:

رینگ لایت KY-BK416 و KYBK416 II رینگ لایت هایی با نور بسیار قوی  و استاندارد هستند که دارای قطری 45 سانتی متری هستند؛جنس بدنه ی این رینگ لایت ها از ABS تشکیل شده است و طلق جلویی آنها نور را دیفیوز می کند و نور ملایم سافت لایت را ارائه می دهد.

 

همانطور که در تصویر می بینید،این رینگ لایت دارای دو دیمر جداگانه برای تنظیم شدت نور و کلوین نور از زرد به سفید است.

کلوین نور این رینگ لایت از از 3200 تا 5600 کلوین و شدت نور آن از 0 تا 100 قابل تنظیم است.

این ویژگی در آرایش و میکاپ و عکاسی که با سوژه های متفاوت سر و کار دارند می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد زیرا آرایشگران و عکاسان با سوژه هایی که رنگ پوست مختلف دارند سر و کار دارند.

از طرفی دیگر داشتن رنگ های مختلف نور در رینگ لایت باعث می شود که عکاسان دیگر برای تغییر رنگ تصویر خود نیازی به نرم افزارهای ویرایش تصویر نداشته باشند.

 

هولدر موبایل مخصوصی برای این رینگ لایت آرایشی تعبیه شده است که توسط یک درگاه USB شارژ می شود که قدرت آن 5 ولت می باشد و می تواند موبایل را در طول انجام کار با رینگ لایت شارژ نگه دارد.

دو عدد پیچ در قسمت پایینی این رینگ لایت وجود دارند که یکی از آنها برای تنظیم زاویه و یکی از آنها برای اتصال به سه پایه نگهدارنده تعبیه شده اند.

 

رینگ لایت فوق دارای 416 عدد چراغ LED با کیفیت و قدرت نوری بسیار قوی و درخشانی است که با توجه با داشتن اقلامی همچون آیینه و هولدر موبایل برای مصارف مختلفی از جمله آرایش و میکاپ،عکاسی و پزشکی بسیار مناسب و ایده آل است.

 

وزن تقریبی رینگ لایت  KY,BK416  حدودا 890 گرم می باشد که به همراه  اقلام دیگر همچون آداپتور،کابل برق و دیگر اقلام درون یک کیف و جعبه مخصوص حمل قرار می گیرد.

آداپتور وظیفه ی برق رسانی به رینگ لایت را بر عهده دارد  و باز زدن دکمه ی ON و OFF رینگ لایت خاموش و روشن می شود.

رینگ لایت KY-BK416 II نسخه ی پیشرفته و به روز شده ی این رینگ لایت می باشد و با داشتن صفحه نمایش و ریموت کنترل،تنظیم شدت نور و کلوین نور را برای آرایشگران و عکاسان بسیار راحت و  آسانتر می کند.

 

مزایای رینگ لایت 416:

رینگ لایت 416دارای مزایای بسیار حائز اهمیتی است که عبارتند از:

وزن کم و قابلیت حمل:

رینگ لایت 416 یک رینگ لایت بسیار سبک وزن است که در یک کیف مخصوص می توان آنرا به راحتی حمل کرد.

1-قیمت بسیار مناسب:

در مقایسه با مدل های مشابه خود و کیفیت و قدرت نور،رینگ لایت 416 یک رینگ لایت آرایشی بسیار ارزان قیمت و مقرون به صرفه به حساب می آید.

2-رقص نور:

حالت خاموش و روشن شدن سریع چراغ های ال ای دی رینگ لایت 416 یک حالت منحصر به فرد است که جلوه ی زیبایی را ایجاد می نماید و برای سالن ها و جشن های مختلف بسیار مناسب است.

نحوه ی نصب و قرار گرفتن رینگ لایت KY-BK416 در سالن های میکاپ و آتلیه ها:

اگر قبلا رینگ لایت عکاسی را خریداری کرده باشید می دانید که  بعد از خرید رینگ لایت به منظور قرار دادن رینگ لایت در موقعیت و زاویه ی مناسب جهت نورپردازی نیاز به یک سه پایه نگهدارنده دارید که به آن سه پایه فلات نیز گفته می شود.

رینگ لایت KY-BK416 از طریق یک پیخ مخصوص در انتهای دسته ی خود دارای یک پیچ مخصوص است که به روی سه پایه نگهدارنده محکم می شود.

باتوجه به سازگاری بالای این رینگ لایت با سه پایه های مختلف و با چرخش کامل به صورت 180 درجه می توان زاویه ی نور را بالای سر سوژه تعغییر داد.

 

جمع بندی و نتیجه گیری:

رینگ لایت KY-BK416 برای اولین بار توسط شرکت سیما گستران نوین وارد و در بازار با مناسب ترین قیمت عرضه می گردد؛اگرچه این محصول به تازگی وارد بازار شده است اما قیمت مناسب،نور درخشان،رابط کاربری بسیار ساده و سازگاری بالا به این  کالارا به سرعت به یکی از محبوب ترین تجهیرات نورپردازی آرایشگری و عکاسی تبدیل کرده است.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : رینگ لایت416,رینگ لایت,رینگ لایت ارزان,خرید رینگ لایت, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 224 تاريخ : 15 / 4 / 1399 ساعت: 20:14

معرفی برند answer و محصولات آن

لوازم عکاسی و تجهیزات آتلیه برای اولین بار در دهه ی هفتاد از کشور چین وارد ایران شد و جایگزین تجهیزات عکاسی قدیمی شد.

تجهیزاتی به روز از قبیل بک گراند های عکاسی،نورهای ثابت،خیمه عکاسی،سه پایه نور و فلاش آتلیه که شامل فلاش چتری،فلاش پرتابل و فلاش استدیویی می شدند برای اولین بار وارد ایران شدند.

داشتن امکاناتی نظیر صفحه نمایش و رابط کاربری ساده و قابلیت هایی همچون  و TTL  و همگام سازی با دوربین های  DSLR،فلاش های عکاسی جدید را به سرعت جایگزین فلاش ها و تجهیزات قدیمی کرد.

تجهیزات عکاسی جدید تحت عنوان برندهای مختلفی در بازار به فروش می رسیدند.

یکی از برندهایی که به واسطه ی آن کالاهایی با کیفیت و مرغوب در بازار فروش عرضه گردیده است،برند answer نام دارد.

تجهیزات عکاسی answer از سال 1383 در بازار عرضه گردید  که به واسطه ی کفیت بالای کالاها و خدمات پس از فروش،همواره از محبوبیت بالایی در میان مشتریان برخوردار بوده است.

امروزه فروشگاه سیما گستران نوین،که یکی از موفق ترین وارد کننده گان و تولید کنندگان تجهیزات عکاسی و نورپردازی استدیویی همچون رینگ لایت answer ،فون عکاسی،پروژکتور asnwer،پایه فون پرتابل و تجهیزات جانبی دوربین از قبیل لرزش گیر ها و سه پایه دوربین در بازار است،کالاهای خودرا با این برند و با مناسب ترین قیمت در بازار عرضه می نماید.

فروشگاه سیما گستران نوین در وبسایت رسمی خود کالاهای برند answer  را در دسترس مشتریان قرار داده است و کالاهای دست اول خودرا با توجه نیاز های بازار،به روز می نماید.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : برند answer, لوازم عکاسی answer, رینگ لایت answer, پروژکتور answer, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 238 تاريخ : 11 / 4 / 1399 ساعت: 14:55

آشنایی مختصر با کاربرد نورهای SMD و LED در عکاسی

 

 

زمانی که بحث فلاش عکاسی مطرح می شود ممکن است تصور کنید که منظور از فلاش دوربین یک قطعه لامپ LED کوچک است که به هنگام عکاسی با موبایل روشن می شود.

نتیجه ی تصویری که با فلاش دوربین موبایل گرفته می شود ممکن است چندان دلخواه نباشد.

نه تنها فلاش عکاسی دوربین موبایل بلکه فلاش های عکاسی استدیویی نیز برای بدست آوردن نتایج دلخواه با روش آزمون و خطا پیش بروند و ممکن است عکاسان وقت ارزشمند خود را از دست بدهند.

برای پیشگیری از این موضوع بسیاری از عکاسان،با خرید کیت نور ثابت عکاسی و نورثابت SMD و LED ابتدا نور مناسب برای عکاسی خودرا تنظیم و سپس کلوین نور آنهارا متناسب با سوژه تطبیق می دهند.

به این ترتیب نورهای ثابت  عکاسی در آتیلیه های حرفه ای و خانگی بسیار پرکاربرد شدند و پرمصرف شدند.

پنل نورثابت LED:

این پنل ها که برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب هستند،دارای تعداد مشخصی از لامپ های ال ای دی هستند.

 پنل نورهای ثابت LED و SMD،معمولا بعنوان نور مکمل فلاش عکاسی استفاده می شوند به گونه ای که عکاس نور فلاش را روبروی سوژه قرار می دهد و سپس از نور پنل های نورثابت برای پر کردن سایه ها و برجسته کردن سوژه استفاده می کند.

اما جایزیگن کردن فلاش عکاسی با نور فلات  چندان عاقلانه نیست،زیرا فلاش عکاسی نوری قدرتمند را در کسری از ثانیه به سمت سوژه پرتاب می کند و اصطلاحاً به آن نور چشمک زن می گویند اما نورثابت عکاسی همانطور که از نامش پیداست،نوری است که به در طول پروسه ی عکاسی و فیلمبرداری روشن است.

اهمیت نور ثابت فیلمبرداری:

نورهای ثابت مانند نور SMD عکاسی و پروژکتورهای  LED  و SMD در فیلمبرداری از صحنه ها،تهیه گزارش های خبری،مصاحبه ها و مناظره ها،اجرای کنفرانس ها،برگزاری کلاس های آنلاین و  تولید محتوای آموزشی بسیار ایده آل و مناسب هستند.

تنظیم کلوین نور در نورهای ثابت:

 

یکی از مهم ترین اصول نورپردازی تنظیم رنگ و شدت نور است و متعادل سازی کلوین نور از زرد به سفید و تطابق آن با سبک عکاسی و یا فیلمبرداری بسیار مهم و حیاتی است.

بعنوان مثال در عکاسی در کالاها معمولاً از نور سفید استفاده می شود که دمای آن 5600 کلوین می باشد.

همچنین شدت نور در عکاسی و فیلمبرداری از کالاها باید به گونه ای باشد که برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فروشگاه های آنلاین بتوان تصاویر مناسبی تهیه کرد.

در عکاسی های استدیویی مانند پرتره،بهتر است رنگ پوست سوژه تصویر را در نظر داشته باشیم و اگر سوژه ی تصویر دارای رنگی پوستی روشن بود از نور زرد در کلوین 3200 برای عکاسی استفاده نماییم و در صورتی که سوژه ی تصویر دارای پوستی تیره رنگ داشت از نور سفید  برای عکاسی و یا فیلمبرداری استفاده نماییم.

تنظیم نور مناسب برای عکاسی چه در عکاسی استدیویی و چه در عکاسی در فضاهای باز نیازمند تجربه و راهنمایی افراد خبره است.

بسیاری از عکاسان با خرید یک کیت نور ثابت عکاسی و تهیه ی اقلامی همچون سافت باکس نورثابت خودرا توسط هدایت کننده های نور ملایم می سازند تا نور بهتری را در عکس به نمایش بگذارند.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : نورثابت عکاسی,پروژکتورعکاسیsmd,کیت نورثابت,نورفلات عکاسی,نورثابت فیلم برداری, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 207 تاريخ : 10 / 4 / 1399 ساعت: 15:03

آشنایی مختصر با کاربرد نورهای SMD و LED در عکاسی

 

 

زمانی که بحث فلاش عکاسی مطرح می شود ممکن است تصور کنید که منظور از فلاش دوربین یک قطعه لامپ LED کوچک است که به هنگام عکاسی با موبایل روشن می شود.

نتیجه ی تصویری که با فلاش دوربین موبایل گرفته می شود ممکن است چندان دلخواه نباشد.

نه تنها فلاش عکاسی دوربین موبایل بلکه فلاش های عکاسی استدیویی نیز برای بدست آوردن نتایج دلخواه با روش آزمون و خطا پیش بروند و ممکن است عکاسان وقت ارزشمند خود را از دست بدهند.

برای پیشگیری از این موضوع بسیاری از عکاسان،با خرید کیت نور ثابت عکاسی و نورثابت SMD و LED ابتدا نور مناسب برای عکاسی خودرا تنظیم و سپس کلوین نور آنهارا متناسب با سوژه تطبیق می دهند.

به این ترتیب نورهای ثابت  عکاسی در آتیلیه های حرفه ای و خانگی بسیار پرکاربرد شدند و پرمصرف شدند.

پنل نورثابت LED:

این پنل ها که برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب هستند،دارای تعداد مشخصی از لامپ های ال ای دی هستند.

 پنل نورهای ثابت LED و SMD،معمولا بعنوان نور مکمل فلاش عکاسی استفاده می شوند به گونه ای که عکاس نور فلاش را روبروی سوژه قرار می دهد و سپس از نور پنل های نورثابت برای پر کردن سایه ها و برجسته کردن سوژه استفاده می کند.

اما جایزیگن کردن فلاش عکاسی با نور فلات  چندان عاقلانه نیست،زیرا فلاش عکاسی نوری قدرتمند را در کسری از ثانیه به سمت سوژه پرتاب می کند و اصطلاحاً به آن نور چشمک زن می گویند اما نورثابت عکاسی همانطور که از نامش پیداست،نوری است که به در طول پروسه ی عکاسی و فیلمبرداری روشن است.

اهمیت نور ثابت فیلمبرداری:

نورهای ثابت مانند نور SMD عکاسی و پروژکتورهای  LED  و SMD در فیلمبرداری از صحنه ها،تهیه گزارش های خبری،مصاحبه ها و مناظره ها،اجرای کنفرانس ها،برگزاری کلاس های آنلاین و  تولید محتوای آموزشی بسیار ایده آل و مناسب هستند.

تنظیم کلوین نور در نورهای ثابت:

یکی از مهم ترین اصول نورپردازی تنظیم رنگ و شدت نور است و متعادل سازی کلوین نور از زرد به سفید و تطابق آن با سبک عکاسی و یا فیلمبرداری بسیار مهم و حیاتی است.

بعنوان مثال در عکاسی در کالاها معمولاً از نور سفید استفاده می شود که دمای آن 5600 کلوین می باشد.

همچنین شدت نور در عکاسی و فیلمبرداری از کالاها باید به گونه ای باشد که برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فروشگاه های آنلاین بتوان تصاویر مناسبی تهیه کرد.

در عکاسی های استدیویی مانند پرتره،بهتر است رنگ پوست سوژه تصویر را در نظر داشته باشیم و اگر سوژه ی تصویر دارای رنگی پوستی روشن بود از نور زرد در کلوین 3200 برای عکاسی استفاده نماییم و در صورتی که سوژه ی تصویر دارای پوستی تیره رنگ داشت از نور سفید  برای عکاسی و یا فیلمبرداری استفاده نماییم.

تنظیم نور مناسب برای عکاسی چه در عکاسی استدیویی و چه در عکاسی در فضاهای باز نیازمند تجربه و راهنمایی افراد خبره است.

بسیاری از عکاسان با خرید یک کیت نور ثابت عکاسی و تهیه ی اقلامی همچون سافت باکس نورثابت خودرا توسط هدایت کننده های نور ملایم می سازند تا نور بهتری را در عکس به نمایش بگذارند.

sgnovin.niloblog.com...
ما را در سایت sgnovin.niloblog.com دنبال می کنید

برچسب : نورثابت عکاسی,پروژکتورعکاسیsmd,کیت نور ثابت,نورفلات عکاسی,نورثابت فیلم برداری, نویسنده : ابراهیم مختاری sgnovin بازدید : 218 تاريخ : 9 / 4 / 1399 ساعت: 19:49